Blog » Idei pentru tine si casa ta » Cum sa adormi mai repede: Homelux iti ofera GHIDUL cu tehnici eficiente

Cum sa adormi mai repede si mai usor: Homelux iti ofera GHIDUL cu tehnici eficiente

Stresul cotidian este o problema cu care se confrunta majoritatea persoanelor in prezent, care are efecte negative asupra calitatii vietii. Printre domeniile in care stresul isi pune amprenta se numara si somnul. Atat rapiditatea si usurinta de a adormi, cat si durata si profunzimea acestuia sunt afectate si au de suferit. Insa, pentru astfel de situatii, nu numai stresul este de vina, ci si alti factori pe care ii vei descoperi in articol, impreuna cu metodele prin care poti sa ii combati!

Publicat: 7 septembrie 2018
Categorii: Idei pentru tine si casa ta

Iti place ce vezi? Distribuie Prietenilor tai:

Sfaturi de amenajare a dormitorului pentru a adormi mai repede

Incaperea in care dormi are foarte mare legatura cu calitatea somnului tau, asadar, este important sa iti creezi conditiile ideale pentru o odihna satisfacatoare. Citeste in continuare despre cateva tehnici care te vor ajuta sa adormi mai usor si sa te trezesti cu forte proaspete!

  •        Temperatura – in dormitor, temperatura ideala este de aproximativ 20 de grade. Aceasta este cea mai buna pentru un somn linistit, conform specialistilor. De asemenea, este recomandat sa aerisesti camera inainte de culcare!
  •        Culorile – nuantele existente in aceasta incapere pot avea un efect foarte puternic asupra odihnei. Cele mai potrivite culori pentru dormitor sunt alb, bleu, albastru, verde si lila. Acestea sunt linistitoare si favorizeaza o stare de relaxare. In ceea ce priveste mobila, poti alege piese cu nuante complementare, in locul contrastelor foarte puternice. Vor arata superb din punct de vedere estetic, iar intregul decor va fi perfect pentru un dormitor ideal!
  •        Decor – la acest capitol, trebuie sa stii ca ordinea este foarte importanta. Decorul intr-un dormitor trebuie sa fie cat mai simplu, asadar, nu-l incarca cu obiecte inutile! Pentru a personaliza incaperea, sunt de-ajuns cateva rame pentru fotografiile dragi tie, pe noptiera sau pe comoda, mici corpuri de iluminat (veioze, lampi, aplice), o oglinda si un ceas.
  •        Lumina – este recomandat sa ai surse care ofera lumina calda, atat cea principala, cat si cele secundare. Noaptea, cel mai bine este sa dormi cu lumina stinsa! Astfel, creierul tau va primi semnalul ca trebuie sa se odihneasca, pentru ca intunericul stimuleaza productia de melatonina, hormonul somnului.
  •        Aparate electronice – daca vrei sa adormi mai repede si sa ai un somn satisfacator, renunta la televizor in dormitor. De asemenea, nu utiliza telefonul cu cel putin 30 de minute sau chiar o ora inainte de momentul in care trebuie sa te culci. Aceste aparate emana lumina albastra, ce dau impresia creierului ca trebuie sa stea treaz!
  •        Atmosfera – muzica relaxanta sau sunetele linistitoare din natura, precum ploaie, valuri sau cele dintr-o padure sunt foarte eficiente daca intampini greutati in a adormi. Achizitioneaza-ti aparate al caror ecran nu ramane aprins pe parcursul utilizarii. Sunt foarte multe persoane pe care sunetul orasului le ajuta, precum masinile care trec prin fata blocului. Daca este si cazul tau, poti lasa geamul deschis atunci cand te culci!
  •        Alte detalii – exista si alte lucruri care te pot ajuta sa adormi mai repede si au legatura cu dormitorul, precum: tipul saltelei si al pernei; cearsafuri curate, cu o textura placuta; pijamalele potrivite, nici prea groase, nici prea subtiri, din materiale precum bumbac sau matase; pozitia in care dormi este si ea importanta, iar recent, s-a observat ca cei care dorm pe o parte au o calitatea a somnului mai ridicata!

Ce schimbari de lifestyle poti face pentru a dormi mai usor?

Poate vei fi surprins, insa capacitatea de a adormi mai rapid nu are legatura numai cu momentele care au loc seara. Felul in care iti traiesti viata afecteaza si acest capitol, mai mult decat crezi. Asadar, este recomandat sa incepi prin a face cateva schimbari care se vor dovedi a fi foarte eficiente pentru rezolvarea problemei tale!

  • Sport  – exercitiile de orice fel, pe langa beneficiile pe care le au asupra sanatatii tale si a aspectului estetic, te vor ajuta sa adormi mai usor si sa ai un somn profund, in urma caruia te vei trezi plin de viata! Oboseala fizica te va face sa iti doresti sa te asezi in pat mai devreme decat de obicei, corpul tau simtind o mai mare nevoie de odihna. Atentie, insa! Nu executa activitati sportive intense seara, ci maximum cu 4 ore inainte de ora la care vrei sa adormi. Altfel, vei obtine efectul opus! Momentul ideal pentru a face sport este dimineata.
  • Program – in cazul in care programul tau este unul haotic, nu este de mirare ca intampini probleme in momentul in care vrei sa adormi rapid! Creierul tau nu stie cand trebuie sa intre in repaus, asa ca asteapta epuizarea totala pentru a se odihni! Daca vrei sa eviti acest lucru, incearca sa iti creezi un program pe care sa il respecti, in care te culci si te trezesti la aceeasi ora. In scurt timp, te vei obisnui asa si nu vei mai avea dificultati in ceea ce priveste somnul. Ora recomandata de specialisti pentru a te pregati de culcare este 22.00, pentru a putea adormi la cel tarziu 23.00!
  • Alimentatie – ce si cand mananci te poate impedica sa ai un somn linistit. Atat in timpul zilei, dar mai ales seara, mancarurile bogate in grasimi si zaharuri, dar si cele picante, sunt greu de digerat. Asadar, evita aceste preparate si nu le consuma cu cel putin 4 ore inainte de a adormi. In schimb, alimentele ce contin magneziu, vitamina D, selenium si potasium (banane, lapte, avocado, spanac, peste sau produse de soia) sunt potrivite pentru gustarile de seara sau cina, pentru ca favorizeaza somnul. De asemenea, evita cofeina dupa ora pranzului!
  • Metode de relaxare – renunta la privitul la televizor seara si alege, in schimb, cititul unei carti. De asemenea, alege un dus mai lung sau o baie cu spuma si saruri, care te vor relaxa complet si iti vor induce o stare de somnolenta.

Remedii naturiste care te vor ajuta sa adormi rapid

Stiai ca te poti folosi de plante sau produse cu ingrediente naturale pentru a-ti imbunatati calitatea somnlui, dar si pentru a reduce timpul pe care il petreci chinundu-te sa adormi? Iata care sunt cele mai eficiente metode prin care poti profita de beneficiile acestora:

  • Ceaiul – un ceai cald de menta, valeriana, tei sau musetel este perfect pentru a te linisti si pentru a adormi rapid, fara efort!
  • Aromaterapia – aici, se folosesc uleiuri esentiale pentru a se crea un ambient placut, relaxant. Mirosul de lavanda, santal, portocal, musetel, ylang-ylang sau salvie este ideal! Exista mai multe modalitati prin care poti folosi aceste uleiuri: in lampi speciale de aromaterapie; in apa in care faci baie; pe o discheta de vata asezata in preajma pernei; pentru masajul talpilor, al gatului si al umerilor sau al intregului corp. Nu pune mai mult de 4 picaturi si nu amesteca mai mult de 2 arome!
  • Plante – poti aseza in diverse colturi ale camerei ramuri de levantica sau alte plante aromatice pentru o atmosfera linistitoare!

Trucuri si ritualuri de aplicat pentru a adormi repede

Pe langa cele mentionate, exista si alte tehnici pe care specialistii le recomanda in tulburarile de somn. Le poti incerca, pentru a descoperi ce functioneaza pentru tine!

  •        Yoga/streching – atat dimineata, cat si seara, exercitiile ce au ca scop relaxarea muschilor si a articulatiilor sunt indicate! In plus, poti scapa astfel si de durerile de spate care pot fi un impediment pentru a adormi usor si repede! 20 de minute sunt indeajuns pentru a avea efectul scontat!
  •        Meditatie – meditatia este o practica foarte eficienta, ce urmareste relaxarea psihica prin indepartarea gandurilor. Motivul pentru care foarte multe persoane au probleme in a adormi este faptul ca, in mintea acestora, este agitatie continua. Pentru ei, acest exercitiu este ideal!
  •        Asocierea dormitorului cu odihna – incearca sa nu lucrezi in aceasta camera si sa nu faci activitati pe care creierul tau le considera a fi stresante sau solicitante!
  •        Scrie intr-un jurnal – daca exista griji sau preocupari de care nu poti sa scapi, scrie-le intr-un jurnal inainte de a adormi. Astfel, elimini presiunea si te descarci, iar mintea ta se poate relaxa.
  •        Exercitii de respiratie sau numaratoare – concentrandu-te asupra respiratiei tale, vei obosi foarte repete. Motivul pentru care aceste lucruri functioneaza este repetitia care devine in scurt timp plictisitoare si obositoare, iar creierul tau va intra in repaus.
  •       Ganduri pozitive – in loc sa te gandesti la situatii neplacute, imagineaza-ti scenarii fericite si lipsite de griji! Vei simti imediat o satisfactie psihica care iti va permite sa adormi usor si repede!
  •       Elimina frustrarea – cu cat te stresezi mai rau ca nu poti adormi, cu atat vei prelungi agonia. Ridica-te din pat, fa cativa pasi, respira si relaxeaza-te!

Tine cont de toate aceste lucruri pentru a avea parte de nopti linistite, odihnitoare si de zile pline de energie si de chef de viata!

Sursa foto: Pinterest.com; Pexels.com

Produse asociate

499,90 lei

Vezi mai multe

1.649,00 lei

Vezi mai multe

129,90 lei

Vezi mai multe