Politica de retur

In magazinele Homelux, clientul are dreptul sa renunte la cumparaturile efectuate, fara penalitati si fara a avea un motiv anume, in termen de 30 de zile calendaristice de la achizitionarea produsului.

In functie de canalul prin care a fost efectuata achizitia, clientul trebuie sa urmeze cativa pasi pentru a beneficia de serviciul de retur.

Pentru cumparaturile din magazinul fizic:

Daca un client doreste sa faca retur la anumite produse, se prezinta la Biroul de informatii din magazinul de unde a achizitionat produsele si trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  1. Produsele ce fac obiectul returului trebuie sa fie vandabile, fara defecte si impachetate in ambalajul lor initial;
  2. Impreuna cu produsele, trebuie sa prezinte si bonul fiscal sau factura fiscala in cadrul carora se regasesc produsele pe care doresti sa le returneze.

Politica de retur a produselor din categoria Saltele

Returnarea saltelelor se poate face o singură dată, în termen de 30 de zile de la achiziție:

  1. Prin schimb cu o altă saltea. Dacă prețul noii saltele este mai mare, cumpărătorul vă achita diferența. Daca prețul este mai mic, cumpărătorul poate opta să aleagă un produs de valoare echivalentă cu diferența,  sau să primească diferența pe un card cadou cu folosire în magazinele Homelux în termen de un an.
  2. Cu restituirea contravalorii saltelei sub forma unui card cadou, cu folosire în magazinele Homelux în termen de un an.

Politica de retur este valabilă numai pentru persoane fizice și exclude saltelele din categoria Saltele copii. Saltelele trebuie să fie în condiție bună, să nu prezinte urme de murdărie, uzură anormală, deteriorare cauzată de transport sau manipulare. Saltelele nu se rulează / pliază la transportul de retur, pentru a se evita distrugerea materialului. Se va percepe o taxă de reigienizare / distrugere de 25-50% din valoarea de achiziție, în funcție de starea în care se returnează produsul.

Pentru cumparaturi din magazinul online:

Conform OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, consumatorul beneficiaza de 14 zile calendaristice pentru a se retrage (perioada de retragere) dintr-un contract la distanta fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri in afara de costurile suplimentare.

Termenul de 14 zile incepe din momentul in care consumatorul a intrat in posesia fizica a produselor.

Homelux vine in sprijinul consumatorilor si ofera posibilitatea de returnare a produselor intr-un termen extins de 30 de zile calendaristice de la data achizitiei. Conditiile dreptului de retragere se aplica doar consumatorilor persoane fizice, enuntate anterior.

In momentul receptionarii comenzii, Clientul are obligatia de a verifica cu atentie starea exterioara a coletelor, respectiv acestea sa prezinte ambalaje in buna stare, sa nu fie rupte, zgariate, murdare, smulse de pe produs, cu colturi rupte, infundate sau cu alte semne de proasta manipulare a produsului. Daca se constata neregulile mentionate anterior, Clientul are obligatia sa solicite completarea unui Proces Verbal de constatare, in prezenta curierului, in momentul livrarii, in care sa se specifice natura problemelor sesizate (ambalaje deteriorate, rupte, manipulare defectuoasa, etc). Procesul Verbal nu mai poate fi completat dupa plecarea curierului.

Garantia calitatii produselor Homelux:

Toate produsele comercializate de HOMELUX beneficiaza de garantie pentru o perioada de 24 luni de la data achizitiei in cazul persoanelor fizice, 12 luni in cazul persoanelor juridice.

Garantia asigura:

  • Repararea sau inlocuirea produsului, fara nici un cost suplimentar pentru Cumparator.
  • Reducerea corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului, in conditiile prevazute de legislatia in vigoare

Garantia este acordata pentru produsele ce vor fi folosite in mod obisnuit si in conditii normale, in scopul pentru care au fost fabricate, tinand cont de faptul ca aceste produse se vor uza de-a lungul anilor, in conditii normale de folosire.

Homelux va repara sau inlocui produsul intr-un termen de  pana la 15 zile calendaristice  de la data la care Cumparatorul a informat Homelux de lipsa de conformitate a produsului.

Returnarea contravalorii se face numai daca produsul nu poate fi reparat sau inlocuit.

Nu sunt considerate defecte de calitate si/sau conformitate diferentele de nuante sau de textura a materialelor naturale precum lemn masiv, furnir, piele naturala, etc.

Garantia nu se acorda in urma aparitiei unor defecte dupa receptia produsului, ca urmare a serviciilor de manipulare, transport, dezambalare, montare, amplasare, exploatare sau instalare executate de catre nerespectarea Cumparatorului a instructiunilor. De asemenea, garantia nu se acorda in situatia in care produsul prezinta urmatoarele situatii, dar fara a se limita la acestea: parti incendiate, taiate, inundate, deteriorate, furate, schimbarea culorii produsului datorita expunerii la soare ori a unei surse de caldura sau apa, zgarieturi, spargere, migrarea culorii de pe un alt obiect (obiecte vestimentare sau marochinarie etc) care a intrat in contact cu produsul deteriorat, vopsirea produsului de catre Cumparator sau a interventiei Cumparatorului asupra acestuia cu privire la vopsire, lacuire, gaurire, lipire de produse sau urme de lipire a altor produse sau materiale, ruperea sau zgarierea ca urmare a lovirii sau manipularii defectuase, defecte aparute ca urmare a umiditatii, curatarii cu produse neadecvate, conditiilor improprii de utilizare sau depozitare a produselor, altele decat cele pentru care produsul a fost proiectat.

Daca, la un produs care se afla in perioada de garantie, se constata un defect de executie, un viciu ascuns, sau o lipsa de conformitate, Homelux preia responsabilitatea aducerii la conformitate sau inlocuieste produsul fara niciun cost suplimentar.

Returnarea contravalorii se face numai daca produsul nu poate fi reparat sau inlocuit.

Pasi ce trebuiesc parcursi:

  1. Produsele ce fac obiectul returului in mod obligatoriu trebuie sa fie vandabile, fara defecte si in masura in care este posibil acestea sa fie impachetate in ambalajul lor initial;
  2. Trimite pe adresa retur@homelux.ro un email sau ne poti suna la numarul : 0374 003 003 in maxim 29 de zile de la data achizitiei produselor;
  3. Odata cu emailul, trebuie sa trimiti si poze relevante cu produsele pe care doresti sa le returnezi. Pozele trebuie sa reflecte starea buna, vandabila a produsului. Este important sa te asiguri inainte de a chema curierul, ca produsele au plecat din domiciliul tau in stare buna, vandabila;
  4. Completezi formularul de retur disponibil pe site www.homelux.ro. Acceseaza formularul AICI;
  5. Soliciti un curier pentru a veni sa ridice produsele de la domiciliul tau la adresa: Elipark 3 (N25), Str. Sperantei, nr. 101, Buftea, Ilfov;
  6. Homelux va evalua conformitatea produselor primite prin curier, pentru a fi vandabile.

Consumatorul va trebui sa suporte costul privind serviciul de curierat aferent returnarii produselor in caz de retragere precum si costurile suplimentare. Costurile suplimentare reprezinta orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii calitatilor si functionarii produselor, taxe postale sau de orice alta natura) care urmeaza a fi suportate de consumator cu ocazia exercitarii dreptului de retragere.

Rambursarea sumelor se face in cel mai scurt timp de la transmiterea intentiei cumparatorului de renuntare si receptionarea fizica a produselor in magazin dar nu mai tarziu de 14 zile calendaristice, fara alte cheltuieli suplimentare (de ex., comisioane), in afara cheltuielilor directe de returnare a produselor care se vor scadea din pretul platit (costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile).

In cazul in care returnarea produselor achizitionate online se va efectua prin intermediul unui curier, este important sa te asiguri ca produsul ajunge la noi exact in starea in care pleaca din domiciliul tau, ceea ce inseamna ca este responsabilitatea Cumparatorului sa ambaleze corespunzator produsele inainte de a le preda curierului.

Iti returnam contravaloarea (mai putin taxele de livrare) in termen de maxim 14 zile de la primirea produselor, doar daca produsele sunt conforme si pot fi vandabile. Ne rezervam dreptul de a decide acceptarea returului, sau de a opri un procent din valoarea produsului daca acestea prezinta defecte. Suma respectiva va fi comunicata clientului, imediat dupa evaluarea prejudiciilor aduse, dar nu mai tarziu de 3 zile lucratoare de la receptionarea lor. Plata transportului pentru returul produselor, va fi in sarcina clientului.

Modificarea termenelor si conditiilor:

Homelux isi rezerva dreptul de a modifica conditiile de retur produse - orice modificare fiind adusa la cunostinta publicului inainte de data modificarii cu 30 de zile, printr-un document public. Pana la data unei eventuale modificari a serviciului de retur produse, Homelux va respecta conditiile stipulate in prezentul document.

Prelucrarea datelor cu caracter personal:

In conformitate cu prevederile legii 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si cu completarile ulterioare, si ale Legii506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter privat si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, Homelux are obligatia de a prelucra datele dumneavoastra cu caracter personal in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate. Prin completarea formularelor de pe site-ul www.homelux.ro va exprimati consimtamantul expres ca datele dumneavoastra cu caracter personal sa fie prelucrate de catre Homelux in scopurile urmatoare : crearea unui cont, transmiterea unei comenzi, returnarea unei comenzi, etc.

Dispozitii finale

Termenele si conditiile de retur produse vor sta la dispozitia oricarei persoane sau autoritati interesate, putand fi consultat gratuit la Biroul de Informatii din cadrul tuturor magazinelor Homelux, cat si pe site-ul Homelux.ro Solicitarea din partea unui client pentru serviciul de cusut perdele, odata ce a semnat bonul de comanda pentru a beneficia de acest serviciu, implica obligativitatea respectarii prevederilor prezentului document.

Orice reclamatie legata de desfasurarea actiunii de retur produse, va fi adresata in scris companiei Homelux la sediul magazinului sau pe office@homelux.ro, in termen de maxim 5 zile (cinci) lucratoare de la data la care s-a produs evenimentul reclamat.

Eventualele litigii aparute intre Homelux si clientii care au solicitat acest serviciu, vor fi solutionate pe cale amiabila in termen de maxim 30 de zile calendaristice sau, in cazul in care aceasta nu va fi posibila, de catre Instantele Judecatoresti competente de pe raza Municipiului Bucuresti.

SC HOMELUX SRL